»Državni zbor (oziroma mandatno-volilna komisija) ni pristojen organ za izvajanje določb nezdružljivosti ne po zakonu o integriteti in preprečevanju korupcije, ki to področje sistemsko ureja, ne po zakonu o ustavnem sodišču, ki ureja nekatere primere nezdružljivosti za ustavne sodnike.«
»Mora pa biti jasno, da funkcija ustavnega sodnika ni združljiva z opravljanjem poklicne ali druge dejavnosti, namenjene pridobivanju dohodka ali premoženjske koristi, ki po zakonu o integriteti in preprečevanju korupcije ni združljiva z opravljanjem javne funkcije.«
»V primeru, ko bi državni zbor opravljal nadzor nad nezdružljivostjo funkcije z dejavnostjo nad ustavnimi sodniki (ali drugimi funkcijami v Republiki Sloveniji), bi prišlo do enakega položaja, ki ga je ustavno sodišče že prepoznalo kot neskladnega z ustavo.«
»Tega postopka, kot smo povedali v javnosti že na začetku maja, ne bomo več peljali naprej, ker je ustavni sodnik to dejavnost odpravil oziroma je prekinil to delovanje. Lahko pa povem, da je stališče naše komisije, da je biti funkcionar in pa imeti s. p. nezdružljivo, temu je tudi pritrdilo že upravno sodišče v nekem postopku.«
»Ustavni sodnik je izjemno pomembna javna funkcija, ena najpomembnejših, če ne najpomembnejša, in integriteta v tem primeru nikakor ne sme in ne more biti pod vprašajem in niti ne morebitno opravljanje druge dejavnosti.«
Kliknite povezavo za prikaz izjav v želenem obdobju